سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ |۱۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 17, 2024
آب رسانی به مناطق محروم

حوزه/ سردار زهرایی از تأمین آب شرب ۲۵۰ روستای مازندران توسط بسیج سازندگی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از ساری، سردار «محمد زهرایی» مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور امروز در بازدید از پروژه آبرسانی روستای ماهفروجک شهرستان ساری اظهار داشت: موضوع آب شرب روستایی در نظام اسلامی به یک مسئله تبدیل شده بود و بیش از ۱۲ هزار روستا در کشور به یک روایتی روستاهای بالای ۲۰ خانوار فاقد آب شرب بودند.

وی افزود: بسیج سازندگی با حمایت قرارگاه امام حسن مجتبی علیه السلام و کارفرمایی وزارت نیرو وارد میدان شد و قراردادی منعقد شد که دو سال از عمر این قرارداد می‌گذرد.

این مسئول ادامه داد: با گذشت دو سال، از مجموع هفت هزار و ۱۳۸ روستایی که قرارداد منعقد شد، سه هزار و پانصد روستا را بسیج سازندگی پذیرفت و دو هزار و ۳۸ روستا به سرانجام رسیده و آب شرب به مردم عزیز رسیده است.

سردار زهرایی بیان کرد: استان مازندران هم قرارداد مرحله اول ۱۲۵ روستا بود که با همتی که در سپاه استان و بسیج سازندگی استان انجام شد و هم تعاملی که با مجموعه استانداری با سپاه استان داشت حجم افزایش پیدا کرد و به ۲۵۰ روستا رسید و آب شرب مردم تامین شد.

وی گفت: احجامی که در استان مازندران انجام شده است به دلیل اینکه خیلی از لوله گذاری‌ها و ساخت منابع و مخزن‌های آب در ارتفاعات انجام شده است در دل جنگل و جاهایی که نه جاده دسترسی بوده و ارتفاعات بسیار بالای که هم معارض داشت و هم باید زیرساخت فراهم می‌شد و هم کار اجرایی تهیه سیمان و بتن و برایش مشکل بوده بیش از ۱۰۰ مخزن به سرانجام رسیده است کار بسیار جهادی انجام شده است.

این مسئول بیان کرد: الان نزدیک به ۱۵ هزار متر مکعب با ۱۰۰ مخزن برای ۲۵۰ روستا انجام شده و مرحله دوم قرارداد آب هم بسته شده است و امیدواریم که تامین منابع توسط وزارت نیرو در زمان خودش اتفاق بیفتد که در صورت تاخیر هم دیون به مردم عزیز زیاد می‌شود هم مطالباتی که بچه‌های جهادی از ما دارند زیاد خواهد شد و هم مردم یک امیدی پیدا کردند که شبکه آب به روستاها می‌رسد و امیدشان به ناامیدی تبدیل نشود و شاهد این باشیم که جمع کثیری از روستاهای مازندران از آب شرب پایدار برخوردار شوند.

وی اذعان داشت: این قرارداد سه ساله است و الحمدالله در مرحله اول استان بسیار موفق عمل کرده و ۲۰۰ درصد موفقیت داشته و کار را به سرانجام رسانده است و در مرحله دوم نیز شاهد همین موفقیت باشیم و دیون که به مردم و مصالح فروش‌ها و گروه‌های جهادی داریم باعث کندی کار شده که وزارت نیرو باید تسریع کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha